Mitsubishi Prototype(EVO) X
Lóerő 2007.03.22. 18:57
Hírek az új "gördűlő gyémánt"protótípusáról...
A Prototype X külsőségeiben állítólag szakasztott előfutára az EVO X-nek,és ezt a bizalmas információt maga a Mitsubishi árulta el.Mi tagadás,amíg a konkurens Subaru állandóan az Impreza WRX STI formai karakterének megtalálásával küzd,addig a "gyémántosok" egyre jobb és jobb karosszériákat dobnak piacra.Ha valóban így marad,akkor képességeihez mérten ennél agresszívebb,félelmetesebb frontrészt kitalálni sem lehet,és a hatalmas szárnnyal ékesített hátsó traktus sem rossz,bár a lámpák formája,elhelyzése kissé az Alfa 159-est idézi.
A motor marad 4 hengeres,2 literes turbó,de ennél konkrétabb adatokat csak később árulnak el.A blokk öntöttvas helyett alumínium,ezzel 20 kg-ot sikerült megspórolni,és ezzel is javítani lehetett az autó súlyelosztását,amely a LANCER EVO nagyszerű vezetési élményének egyik alapja.Az új összkerékhajtási rendszer rövidítése S-AWC(Super all Wheel Control),amely szerényebb mértékben már helyett kapott az Outlander legfrissebb kiadásában.A rendszer fejlettségét jellemzi,hogy az aktív középső(ACD) és hátsó(AYC) differenciálzár mellett aktív csúszásszabályzó (ASC-Active Skid Control)is beavatkozik,ha arra szükség van.A Prototype X sebességváltója robotizált,kormányról is vezérelhető konstrukció,ám könnyen lehetséges,hogy a széria EVO X-ben megmarad a hatgangos mechanikus váltó.A LANCER EVO X forgalmazásának kezdetét 2008 elejére ígéri a Mitsubishi
|